Després de la difusió de les mesures per prevenir i combatre el frau fiscal incloses a la Llei 11/2021, del 9 de juliol, s’ha publicat ara el Reglament de Certificació de Programari. Aquest reglament detalla les especificacions sobre la prohibició dels programes de facturació de doble ús, introduïda per la Llei Antifrau el juliol de 2021.
👉A qui afecta?
– A empreses i professionals que emeten factures, amb l’excepció d’aquells que estan obligats a presentar el SII.
– A fabricants i distribuïdors de sistemes informàtics que donin suport a processos de facturació.
– Aplicable a tot el territori espanyol
– Pel que fa als contribuents del País Basc i Navarra, només se’ls aplicarà quan tinguin el domicili fiscal en territori comú.
📆Quan afecta?
S’estableix que, a partir de l’1 de juliol de 2025, serà obligatori per a empreses i professionals comptar amb un programa de facturació adaptat als requisits legalment establerts.
⚠ Les empreses que produeixen i comercialitzen programari disposaran d’un termini de nou mesos, a partir de la publicació de l’Ordre Ministerial on es detallin els requisits tècnics de desenvolupament del Reglament, per adaptar els seus productes a la normativa.
A més, en el mateix termini que les empreses de programari, l’AEAT haurà de tenir a punt el seu sistema per rebre les factures emeses per programes verificats.
Per tant, un cop definides les normes, és necessari adaptar-se a les seves disposicions per evitar sancions a empreses i autònoms en cas d’incompliment de la normativa.
☝Si fas servir programes d’ofimàtica (com ara Word, Excel, etc.) o eines que no reben actualitzacions ni suport tècnic, és important que comencis a preparar-te per integrar solucions que t’ajudin a complir amb la nova normativa legal abans del termini fixat.
📩Contacta’ns per a més informació!
Al nostre correu: ausatel@ausatel.cat o bé al 93 812 54 35