Com evitar el correu brossa
Els usuaris d’Internet estan exposats a freqüents atacs de “spam” (o missatges de correu electrònic no desitjats o “correus brossa”). Per això, cal estar preparats i aprendre a enfrontar-los.
Aquestes són algunes recomanacions per evitar la proliferació de “spam”:
• No respongui els correus electrònics sospitosos. Una resposta confirma l’exactitud de la seva direcció i, com a resultat, rebrà més missatges que omplin la seva bústia de correu.
• Si rep correus que li ordenin prémer sobre un enllaç per treure la seva adreça d’una llista i, suposadament no tornar a rebre’ls, no ho faci. Molts “spammers” -persones o organitzacions que generen “spam” – fan servir sovint aquest mètode com una tàctica per confirmar l’adreça del destinatari i així produir més missatges de correu indesitjat.
• Mai doni les dades de la targeta de crèdit o una altra informació personal a llocs no fiables a la xarxa.
• No posi la seva adreça de correu electrònic principal en registres en línia o en llocs de comerç electrònic. Utilitzi una adreça diferent per a la difusió pública.
Si rebem correu brossa, com podem evitar-ho?
Una manera senzilla és marcar els correus com a “spam”, per fer això, hem de marcar el correu i després fer clic a marcar com spam o correu brossa.
A continuació us mostrarem com fer-ho amb gmail, outlook, hotmail i yahoo.
Hem d’evitar obrir aquests correus i, sobretot, sota cap concepte, ens hem de descarregar cap arxiu adjunt o fer clic a cap enllaç que contingui.